2013. március 28., csütörtök

Édesburgonya - leves

Kevesen ismerik az édesburgonyát, én sem fogyasztottam szívesen, amíg úgy tudtam, hogy messzi távoli országból lehet csak ideszállítani. Hiszen terem itthon is elég finom zöldség, nem szívesen veszek import árut. De amióta megtudtam, hogy itthon is termesztik, és hozzá is lehet jutni jó áron, azóta már többször is vettem és készítettem finomságokat belőle, természetesen nyersen.
Legegyszerűbb felhasználási módja, ha gyümölcspréssel kinyerjük a levét. Ez annyira nem jó, mert bár sokat meg lehet inni belőle, a rostokat kidobjuk, és kárba vész.
A másik gyors megoldás a turmix, amikor is kevés vízzel, gyömbérrel, egy almával simára turmixoljuk, és jól megisszuk. 

Fűszeres, zöldséges nyers leves édesburgonyából
Sós változat a leves, amit kevés paradicsommal, paprikával, újhagymával, sóval és vízzel készítek. Sűrű, krémes, nagyon finom.
Ha finoman lereszelem, akkor meg is lehet szárítani, ropogós nasi, levesbetét, étel-díszítés... Jó hír, hogy aszaló nélkül is elkészül, langyos, szellős helyen kell hagyni, és kiszárad magától.


Édesburgonya chipsz, ropogós finomság
Még több recept: 
Rakott édesburgonya
Édesburgonya "tészta"

Nincsenek megjegyzések: