2013. január 20., vasárnap

Új sláger a kelchipsz

Novemberben készítettünk először kelchipszet a Nyersétel Akdémián, és a novemberi menüben már lehetett is rendelni a Vegafood kiszállításában az aszalványok között. Óriási sikere volt, nem győztük aszalni... mindenki odavolt érte, aki csak megkóstolta.


Azóta több helyen is láttam, hogy mások is elkészítették, nagyon örültem neki, hogy egyre többen ismerhetik így meg ezt a fantasztikus ételt.
Amikor először hallottam róla, azt gondoltam, hogy "na ez az, amit neeeem, ezt nem fogom megcsinálni...", és amikor először kóstoltam, teljesen elcsodálkoztam, mert nem azt kaptam, amit vártam. Megdöbbentően finom. Ropogós, és ha a szószt finomra készítetted, akkor az az íz lesz a domináns, a kelkáposzta pedig a hordozója.
Szóval elég a sok beszédből, nézzük a lényeget.

Még aszalás előtt

Kelkáposzta chipsz
1 kg kelkáposzta
10 dkg napraforgó vagy más mag, ízlés szerint
hagyma, paprika, aszalt paradicsom, szintén ízlés szerint
3 dkg magyaros fűszerkeverék (Íz-Tár) vagy más fűszer ízlés szerint
kevés víz

Megszárítva

A kelkáposztát megmossuk, jól leszárítjuk, majd falatnyi darabokra vágjuk, egy nagy tálba tesszük. A napraforgót a vízzel turmixgépben simára keverjük a zöldségekkel, ételízesítővel. Használhatunk bármilyen ízesítést, olaszost, kínait, pikánsat, csípőst… A szószt dolgozzuk bele kézzel a kelkáposzta leveleinek ráncai közé. Lehetőleg egyenletesen, jusson a teljes felületre. Ezután tegyük a káposztát aszalógépbe, és szárítsuk meg ropogósra. Egészséges nassolnivaló, ropogós, ízes!

Azon ne csodálkozzatok, hogy a kiló káposztából alig 10 dkg aszalvány lesz, a magok tömege nem változik. Sok munka, és egy marék chipsz... de megéri!


Nincsenek megjegyzések: